Max en Eveline op weg

Over de zijderoute van Amersfoort naar Dalian.......

• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size

Esfahan (IR), etappe 22

Esfahan, IR, 24 mei 2010
Etappe 22, 525 km N 32˚39.068 O 51˚40.463, Hoogte 1630 m

Na een goede nachtrust bij onze nieuwe Iraanse familie hebben we onze reis richting het zuiden en langs de oude Zijderoute via Qom en Kashan voorgezet en kwamen we ’s avonds aan in Esfahan. De stad waar wij erg naar uit gekeken hebben en zelfs nóg mooier is dat we al dachten. Na een eerste blik op de Iman Moskee gingen we vol van deze eerste indruk slapen in een heerlijke hotelkamer.

After a good night's sleep at our new Iranian family we had down south along the ancient Silk Road through Qom and Kashan and in the evening we arrived in Esfahan. The town where really looking forward to see and it's even more beautiful than we expected. After a first look at the Imam Mosque, after this first impression we fall a sleep in a nice hotel room.

Saveh (IR), etappe 21

Saveh, IR, 23 mei 2010
Etappe 21, 473 km N 35˚00.399 O 50˚20.069, Hoogte 1046 m

Vroeg opgestaan, nog eerder dan we dachten omdat we nog niet altijd synchroom met de lokale tijd leven en na een wandeling door het oude bergdorp Masuleh hebben we onze tijd richting het zuiden in gezet. Op weg naar de volgende Zijderoute steden Qazvin en Saveh en ook vandaag weer leuke en verrassende landschappen, moskeeën en contacten met de locals.

We got up early in the morning, even earlier than we thought because we do not always live in harmony with the local time, and after a nice stroll through the ancient town of Masuleh we head down south. We visited the next Silk Road cities of Qazvin and Saveh and again today we passes interesting landscapes, mosques and we met nice local people.

Masuleh (IR), etappe 20

Masuleh, IR, 22 mei 2010
Etappe 20, 163 km N 37˚09.250 O 48˚59.296, Hoogte 994 m

Vandaag hebben we nog een lange tijd bij osn gastgezin rondgehangen, we wilden wel weg, maar ook weer niet. De auto moest nog even nagekeken worden en wij besloten te overnachten in Masuleh en dat was ongeveer 200 km rijden, dus we hadden wel wat speling. Wat hebben wij genoten van hun gastvrije, behulpzame en vriendelijke ontvangst. Wij hebben niet alleen hun leven en cultuur iets beter leren kennen, ik denk dat we nu ook vrij goed geacclimatiseerd zijn.

Today we enjoyed our stay at our family's place. When the car was checked we decided to stay the night in Masuleh. Because we only had to drive 200 km today, we were not in a hurry and could relax. We really enjoyed the hospitality of Jassar and his wife: very helpful and friendly.  I think we are now pretty well acclimatized.

Choobar (IR), etappe 19

Choobar, IR, 21 mei 2010
Etappe 19, 138 km N 38˚10.545 O 48˚53.725, Hoogte 7 m

Nadat we ’s ochtends nog wat gelezen en gecomputerd hebben, besloten we toch te gaan gaan rijden en na ongeveer 200 km op zoek te gaan naar een hotelletje op campingplaats. We hebben onze reisplannen voor Iran opnieuw doorgenomen en een mooie planning gemaakt, maar voordat we er erg in hadden zaten we een paar kilometers verderop bij een Iraanse familie thuis... , waar we ook bleven slapen.

After we worked on our website in the morning, we decided to start driving for approximately 200 km and then to search for a hotel at the campground. But before we knew, we were invited at an Iranian family ...

Ardabil (IR), etappe 18

Ardabil, IR, 20 mei 2010
Etappe 18, 375 km N 38˚13.557 O 48˚16.626, Hoogte 1371 m

Na een lange en goede nachtrust reden we weg vanuit de parking van het hotel waar de auto toch net niet helemaal paste. Met een kleine schade aan het zeil van de daktent zijn we op zoek gegaan naar de Blauwe Moskee in de stad, voordat we deze grote drukke stad achter ons lieten en op weg gingen naar onze tweede hotelovernachting in Ardabil: een iets kleinere plaats zo’n 200 km de bergen in richting de Kaspische Zee.

After a long and good sleep we drove away from the car park from the hotel where the car did not quite fit. With a little damage to the fabric of the roof tent, we went looking for the Blue Mosque in the city, before we wanted to leave the big city and head for our second hotel stay in Ardabil, a slightly smaller place about 200 km to the North-East into the mountains towards the Caspian Sea.

Page 18 of 25

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter