Max en Eveline op weg

Over de zijderoute van Amersfoort naar Dalian.......

• Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Kazachstan

Almaty (KZ), etappe 39

Almaty (KZ), 27 juni 2010
Etappe 39, 240 km N 43˚15.734 O 76˚56.959, Hoogte  814 m

Door de zon gewekt en op tijd uit de veren, om onze tocht naar Almaty voort te zetten. Nadat we de nieuwsgierige boeren nog even rond de auto hebben laten lopen, hebben we de boel weer ingepakt en waren we rond half negen weer ‘on the road’. Deze laatste kilometers naar Almaty waren verrassend.

Uspenovka (KZ), etappe 38

Uspenovka (KZ), 26 juni 2010
Etappe 38, 428 km N 43˚11.773 O 74˚32.769, Hoogte  586 m

Onze spullen weer ingepakt, afscheid genomen en aan onze 38ste etappe begonnen. Deze weg ging oostwaards richting Almaty, waar we de volgende dag wilden aankomen. Op de kaart lijkt het makkelijker dan het is, want de rechte wegen kan je niet altijd volgens. Dat hadden we ook al in Oezbekistan ontdekt, maar ook nu weer moesten we weer van de hoofdweg afwijken om niet dóór Kirgizie naar Almaty te reizen. We reden door een heuvelachtig landschap met naast ons een hoge bergketen die de grens met Kirgizie vormt. De weg was weer vrij slecht, vooral het laatste gedeelte van de dag was pittig. Ze zijn hier echter met een zeer grootst project bezig: een doorgaande snelweg van Oost-China naar West-Europa! Maar er is dus nog wel wat werk te doen. Voor de nacht hebben we een prima plek gevonden om te kunnen koken en te kunnen kamperen.

Er is er nog één jarig!

E-mail Print

Er is er nog één jarig!  Hoera! Hoera!
En vandaag is Jeroen jarig van harte gefeliciteerd vanuit het verre Kazachstan!!
Bedankt voor de uitnodiging maar helaas kunnen we er dit jaar niet bij zijn.

Jeroen-gefeliciteerd

Zhabagly (KZ), 25 juni 2010

E-mail Print

Samen met Annemarie, Robbert Jan en 2 kinderen die op de terugweg zijn van 4 jaar wonen en werking in Beijing naar Utrecht en met Gunda en Thorsten en 2 kinderen, die ooit in Noord Duistland woonden maar nu inmiddels al zeven jaar in Beijing, onder begeleiding van een gids, een mooie bergwandeling gemaakt. Deze lange en steile wandeling werd halverwege beloond met een lunch en aan het eind met het uitzicht over een grote waterval en onderweg hadden we genoeg te kletsen.

Hiking into the mountains of Kazakhstan
Start:  N42 25.555 E70 31.965 Waterfall: N42 24.182 E70 34.861

aksu hike

Zhabagly (KZ), etappe 37

Zhabagly (KZ), 24 juni 2010
Etappe 37, 96 km N 42˚26.296 O 70˚28.885, Hoogte 1136 m

Vandaag hadden we weer een etappe af te leggen. Niet heel veel kilometers, maar eindelijk dan weer lekker de natuur in. We hebben ons vandaag weer laten verrassen door een nog onbekend land voor ons, maar wederom in positieve zin. Op de slechte wegen na, waar de plaatsen waar we doorheen reden waren wederom sfeervol en was het landschap verrassend. Ondanks dat Zhabagly geheel verkeerd op de kaart ston d aangegeven hebben we het wederom weten te vinden. Een klein plaatsje op 1100 meter aan de voet van het Aksu natuurreservaat op de grens van Kazachstan en Kirgizië. Bij het enige guest house in het dorp en waarschijnlijk in de wijde omtrek vonden een mooi kampeerplek in de tuin. Omdat we een beetje hotelkamer moe waren besloten we lekker in onze eigen daktent te overnachten en alleen van de badkamer gebruik te maken. Voor het slapen nog even het dorp en de omgeving bekeken en genoten van het prachtige landschap. Op tijd naar bed want de volgende ochtend staat een fikse ‘hike’ op het programma.